Kaj narediti, kadar doživljamo stres?

Najprej moramo prepoznati, da je naše telo napeto – stres moramo prepoznati. Šele nato si lahko pomagamo. Kako?

Pozitivno razmišljanje

Nekateri dogodki so nekomu težki in stresni, drugim so nekaj popolnoma vsakdanjega, tretjim pa so v izziv. Če morate na primer v šoli predstaviti svojo seminarsko nalogo, lahko to dojemate na različne načine. Lahko vas je strah govorjenja pred vašimi sošolci in ves čas razmišljate, kako se vam bo zatikalo ali kaj vse boste pozabili povedati. V tem primeru se vam bo zelo verjetno zgodilo to, česar se najbolj bojite. Nekateri s predstavitvijo svoje seminarske naloge ne bodo imeli nobenih težav. Nekateri pa bodo nekoliko vznemirjeni, ker si bodo želeli dobro predstaviti svojo nalogo sošolcem in učitelju in bodo to postavili za svoj cilj, ki jih bo spodbudil, da se bodo potrudili najbolje, kot se bodo le lahko. Doma bodo vadili, se pripravili, prosili prijatelja ali starša, da jih posluša in jim da kakšen nasvet, nato pa bojo v šoli uspešno izpeljali predstavitev.

Isti dogodek torej lahko vidimo in razumemo na različne načine. Kadar bomo razmišljali negativno (ne bo mi uspelo, ne znam ničesar, živčen sem), bo naš stres negativno vplival na naše telo in na končni dogodek. Lahko pa se potrudimo dogodek vzeti kot izziv:

– Skušamo se dobro pripraviti na predstavitev seminarske naloge.

– Osredotočimo se na svoje znanje.

– Predstavitev seminarske naloge razumemo kot priložnost, da se naučim nekaj novega.

– Predstavitev bo dobra vaja, kako nastopati v javnosti.

– Ko bomo uspešno predstavili seminarsko nalogo, bo naša samozavest višja in naslednjič nam bo lažje.

Organiziranje časa

Kaj še lahko naredimo, je odvisno od situacije. Včasih se zgodi, da imamo v enem tednu veliko šolskih nalog in veliko preverjanj znanja. In ker imamo veliko stvari, ki se jih moramo naučiti v kratkem času, smo pod stresom. Kaj narediti? V tem primeru je dobro organizirati si čas: naredimo si seznam vseh nalog, ki jih moramo narediti ali snovi, ki se je moramo naučiti. Potem si razdelimo čas za učenje – tako si pripravimo okvir za učenje, v katerem bomo lahko naredili vse, kar je potrebno. Ostane nam le še, da temu načrtu sledimo in bomo opravili vse, kar smo si zadali. Najlažje je, da se učimo že sproti, v času pred preverjanjem znanja, pa znanje ponavljamo, poglabljamo in utrjujemo.

Počitek in zdravo življenje

Pri takšnih napornih in stresnih dogodkih in proti njim pa pomaga tudi smeh in razvedrilo. Smeh sprošča telo. Prijetno druženje s prijatelji, ukvarjanje z nečim, kar imamo radi (hobiji), ter gibanje nam pomaga, da smo bolj sproščeni, da naše telo pravilno deluje in da imamo več energije spopadati se z napornimi dogodki in izzivi. Prav tako pomaga pravilna (raznolika) prehrana, pitje veliko vode in dovolj spanja. Tudi do se veliko učimo, pa moramo poskrbeti za počitek in redne odmore – tako bomo prevetrili možgane in se bomo lahko takoj po odmoru ponovno posvetili učenju. 23.03.2011

Stres je stanje našega telesa, ko smo napeti in živčni. Naše telo je v neravnovesju.Ko smo v nevarnosti, se v našem …

Dodaj odgovor

Japti.si 2017